۱۳۹۵ تیر ۲۲, سه‌شنبه

ویزای متخصصین

ویزای متخصصین

افرادی که دارای تخصص در رشته­ های تعیین شده توسط دولت استرالیا می باشند میتوانند از طریق ویزای مخصوصمتخصصین، ویزای دائم یا موقّت استرالیا دریافت کنند. این امر میتواند با یا بدون اسپانسر در استرالیا ( ایالتی یا خانوادگی) انجام شود. این موارد شامل ویزاهای ۱۸۹، ۱۹۰، ۴۸۹ و ۸۸۷ میباشد. برای درخواست تمامی ویزاهای ذکر شده نیاز به ارسال EOIExpression of Interest) توسط فرد متقاضی و دریافت دعوتنامه برای درخواست ویزا میباشد. همچنین، رشته تخصص متقاضی ویزا باید در در لیست SOL که توسط دولت استرالیا ارائه میشود موجود باشد. شایان ذکر است که برای ویزاهایی که از امتیاز داشتن اسپانسر ایالتی برخوردارند میتوان از رشته های موجود در جدول CSOLنیز استفاده نمود که این مساله، علتی برای تمایل بسیاری از متقاضیان ویزا برای گرفتن اسپانسر ایالتی است.

ویزای ۱۸۹ : این ویزا از نوع دائم میباشد و شایعترین ویزای درخواستی برای افراد متخصص است. برای اینویزا احتیاجی به اسپانسر ایالتی یا خانوادگی نیست و فرد متقاضی میتواند پس از اخذ امتیاز لازم و دریافت دعوتنامه، به طور مستقیم برای این ویزا درخواست کند.

ویزای ۱۹۰: این ویزا از نوع دائم است و برای آن، احتیاج به دعوتنامه و اسپانسر ایالتی میباشد. مزیت اصلی این ویزا، امکان استفاده از لیستCSOL برای متقاضیان ویزا است که امکان استفاده از مشاغل بیشتری را برای درخواست ویزا فراهم مینماید.

ویزای ۴۸۹: این ویزا از نوع موقّت میباشد و برای درخواست آن، احتیاج به دعوتنامه و اسپانسر ایالتی یا خانوادگی میباشد. شایان ذکر است که محل زندگی خانواده اسپانسر کننده نیز برای درخواست این ویزا حائز اهمیت میباشد که باید جزء مناطق برگزیده ( Designated Areas ) باشد. برای دریافت ویزای دائم، صاحبان این ویزا میتوانند پس از زندگی در مناطق برگزیده ( Designated Areas ) به مدّت ۲ سال و اشتغال به کار در یکی از این مناطق به مدّت ۱ سال، برای ویزای ۸۸۷ که یک ویزای دائمی می باشد درخواست کنند.


منبع: مهاجرت به استرالیا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر